יום שלישי, 6 באפריל 2010

סדנת מנהיגות לארגון ה- AZN - כ- 18 משתתפים בחדר 3X3 מטר


פורסם לראשונה ב 22 מרץ 2010‏

כששמעו חברי ה-AZN שאני מעביר סדנאות מנהיגות בארץ הם ביקשו ממני לעביר סדנה כזו גם להם.
כזכור הארגון המדובר הוא המנהל את מחנה רו דה בטימו.
הארגון הוקם על ידי צעיר כריזמתי בשם זאן פייר ז'ראר (הבחור עם הפנים אלינו בתמונה) לפני כ-4 שנים לאחר שעבר בעצמו סדנת העצמהבאחד מארגוני זכויות האזרח בהאיטי.
לאחר רעידת האדמה הוקמה ועדה עממית שהתבססה על חברי הארגון ונציגים נוספים של התושבים
לניהול המאהל והשכונה בעת המשבר.
לאחר פגישה עם דניאל (הבחור עם הגב אלינו בתמונה) סוכם שהסדנה תתקיים ביום ראשון בבוקר לאחר התפילה בכנסייה.
המקום שנקבע היה משרד הארגון שגודלו 9 מטרים מרובעים.
מהלך הסדנא.
היכרות- כל אחד מציג את שמו ואת תפקידו ושם של מנהיג נערץ. שמות המנהיגים: אובאמה,פידל קסטרו,ג'ורג' בוש, ביבי דוק דובליה, ארסטיד, צ'ה גברה, מורים בית הספר, אמא, ישו, מרטין לותר קינג, שרון קרונפלד (מנהלת המשלחת הקודמת) ועוד...מהשמות של המנהיגים ניתן ללמוד על חופש ופלורליזם מחשבתי. מבלי לפרט את ההיסטוריה של האיטי ניתן לומר שמי שמעריץ את ג'ורג בוש לדוגמא אינו יכול להעריץ את ארסטיד.
לאחר מכן תרגיל "לספור עד עשר" שבו המשתתפים מתבקשים לספור בקול רם עד 10 . בכל פעם שיותר מאדם אחד אומר ספרה ביחד עם אחר מתחילים מהתחלה. המשתתפים מתבקשים לספור באופן ספונטאני ולא "לעשות סדר". הקבוצה מתקשה לספור עד 10
דיון - מדוע לא הצליחו לספור עד עשר? תשובה צריך מי שיעשה סדר? במיוחד כשיש עודף מוטיבציה
המנהיג הוא זה שעוזר לארגן את פעילות הקבוצה.
תרגיל העפרון. מתחלקים לזוגות כל זוג מתבקש לאחוז עפרון מחודד כשכל אחד מתחבר לעפרון באמצעות האצבע המורה בלבד. אסור להפיל את העפרון. מתחלקים למוביל ומובל. מאני מוציא את החברים לרחוב. התושבים מסתכלים עליהם כאילו יצאו בזה הרגע ממוסד פסיכיאטרי. למנהיגים שלי לא איכפת.
חוזרים לחדר. דיון על מהיגות. מוביל מובל. עכשיו מחלפים. אני מוסיף עוד עיפרון לכל זוג. העניין נעשה יותר מסובך אך החברים מצליחים במשימה.
חוזרים לחדר. דיון. הגדרת מנהיגות כהשפעה
סיכום.
הפסקה
חלק שני כל אחד לפי תורו מספר על האנשים עליהם הוא צריך להשפיע: חברי ארגון, תושבים, אמצעי תקשורת, בני נוער , האו"ם וכו...
לאחר מכן אני מציג להם מודל "שירות לקוחות".
4 אפשרויות
1. תושבים לא מצפים לא מקבלים-בסדר
2. תושבים מצפים לא מקבלים- לא טוב
3. תושבים מצפים וגם מקבלים- טוב
4. תושבים לא מצפים אבל מקבלים יותר ממה שציפו- מצויין!
החכמה להזהר מ- 2 ולחתור כל הזמן ל-4
מתחלקים לקבוצות. מתרגלים את המודל.

לסיום סיפור/חידה: על מלך שהיו לו שלשיית תאומים זהים. אחד קיבל מראה שרואים בה כל דבר על פני העולם. השני סוס שמגיע לכל מקום השלישי תפוח שאם אוכלים את כולו מחלימים מכל מחלה.
האח הראשון מזהה נסיכה גוססת .שלשת האחים טסים על גבי הסוס אליה. השלישי נותן לה את התפוח.
היא מתעוררת לחיים ומתאהבת באחים.
במי תבחר שהרי הם זהים למראה?
באח עם המראה שגילה אותה?
באח עם הסוס שהביא אותם בזמן אליה?
באח עם התפוח שריפא אותה?

החברים מנהלים דיון סוער
בסוף מתגלה התשובה : האח עם התפוח מכיוון שהוא נתן את המתנה שלו לו ולא נותר לו דבר ממתנת המלך.
הנמשל הוא הזמן שמתנדבים נותנים. מתנדבים כמו ה-AZN
סוף...
בדרך חזרה אמרה לי שרונה שעזרה במלאכת התרגום כי לדעתה יכלו החברים להשאר עוד שעות בסדנא.
אני אמרתי ... הייתי מתקשה להמשיך את הסדנא בחדר הלא ממוזג (30+ מעלות)
אבל מה לעשות. אני לא עשוי מהחומר שממנו עשויים מנהיגים האיטיאנים צעירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה